Sir Tauhid Alhaj

Sunday, June 28, 2009

Family picnic - Lata Meraung

Pada 27 june , Ahad. saya dan keluarga telah pergi berkelah di Lata Meraung, Jerantut. Jerantut memangnya terdapat banyak tempat perkelahan. saya kira lebih dari sepuluh tempat-tempat yang menarik.jom lah ke tempat saya.sekali datang pasti nak lagi. saya pergi 10 orang.2 kereta.saya pakai kereta antik saya ni lah.Tengok gambar di sebelah.macho tak?






Tuan Puan, encik dan cik, ini bukan OKU. Foto saya keletihahan selepas saban hari melayan kerenah anak anak. Nak tau tak?? ketika saya melangkah kan kaki kiri ke tapak perkemahan, saya telah disengat oleh 5 ekor penyengat. pehhhhh... bisa!!!!!! walaupun nasib saya agak malang pada hari itu saya tetap bergembira.





Peserta-peserta perkelahan yg layak ke peringkat pertandingan akhir acara renang kuak dada...hehe













Amira,Yen n Kaklong.

















Yang mana Indon dan yg mana Siamese? cuba teka.















Foto keluarga selepas piknik letih tetapi seronok.
(2budak lelaki duduk hadapan anak jiran)

Sunday, June 21, 2009


special from Kak Long



Thursday, June 18, 2009

MIKI


ini gambar aksi anak saya, aidil dan menantu saya dengan kucing kesayangan kami. MIKI namanya. menantu dan anak saya ni memang suka kan kucing. dan mereka suka letak kucing dalam baju macam tu. gambar ni sempat dirakam masa cuti sekolah tahun lepas. sekarang MIKI dah besar. dah tak boleh letak dalam baju lagi dah.





Hari Lahir

3A - Albar, Aidil dan Amira

ini pun dari koleksi gambar-gambar lama saya. gambar tahun lepas bulan december. ini pun antara aktiviti tahunan wajib keluarga saya. kami akan buat makan-makan sesama anak beranak dan ipar saya yang tinggal disebelah rumah akan saya jemput sama untuk memeriahkan lagi majlis. biasanya kami buat BBQ... cuma sejak beberapa tahun kebelakangan ni dah takde lagi menu satay. yang tinggal cuma ayam bakar saja.

aktiviti membakar ayam

gambar ni masa majlis hari lahir 3 org anak saya (sorang lagi menantu) yang jatuh pada bulan november dan december. menantu saya pada 26 november. aidil pada 28 november dan amira pada 7 december. kami gabung kan ketiga-tiganya dalam satu majlis.

kenangan bersama anak-anak dan ipar saya

tak lama lagi saya pula yang akan menyambut hari lahir saya yang ke 53 tahun. dan biasanya kami akan buat satu majlis juga kerana kebetulan pada bulan yang sama dua orang anak saya turut berkongsi bulan kelahiran. anak sulung saya pada 22 oktober dan qarmila pada 16 oktober. manakala saya pada 15 oktober. tapi rasanya tahun ini sambutan akan lebih meriah kerana pada masa tu nanti anak sulung saya dah pun selamat melahirkan anaknya yang juga merupakan cucu pertama saya. Insya'Allah.

semoga Allah panjangkan usia kami semua untuk terus bersama dalam satu keluarga. AMIN



Perkelahan keluarga

aksi menantu saya yang kesejukan bila pertama kali merasa mandi sungai di sini


gambar ni gambar lama sebenarnya. gambar tahun lepas selepas majlis perkahwinan anak sulung saya. saya saja letak sebab baru2 ni masa anak sulung saya pulang bercuti ke kampung dia mintak nak pergi berkelah. isteri saya tak bagi sebab dia tengah mengandung. mengenangkan permintaan dia yang dah masuk kali kedua tu, saya pun saja letak gambar ni untuk tatapan semua.


anak sulung dan menantu saya

kami sekeluarga memang akan sentiasa ambil masa untuk pergi berkelah kalau anak-anak pulang bercuti. bukan anak-anak saja yang turut serta tapi saya akan bawak sama anak-anak saudara saya yang tinggal bersebelahan rumah saya. isteri dan anak-anak perempuan akan siapkan bekalan makanan. menu wajib kami masa berkelah ialah sandwich telur dan sardin. kalau ada masa kami bawak ayam yang dah di perap. hidupkan api tepi sungai, bakar ayam. memang seronok.

anak saya qarmila farhah, aidil dan isteri saya.
saya di belakang sambil menunjukkan bakat


aktiviti wajib bila berkelah



sekarang saya akan tunggu anak sulung saya selamat bersalin. bila dah selesai semuanya, saya akan bawa anak-anak saya berkelah lagi. inilah masanya kami dapat berkumpul bersama. untuk anak sulung saya, bersabar ya.

Monday, June 8, 2009

Projek saya di sekolah


Hobi saya memang tertumpu pada kerja kerja yang berkaitan kemahiran. Dari saya kecil hingga la sekarang, dan usia saya pun sudah hampir menjangkau 53 tahun pada Oktober ini... saya masih tidak boleh meninggal kan minat saya yang satu ini selain membaiki kenderaan. Terima kasih pada Allah yang memberikan saya kebolehan ini untuk saya melakukan sesuatu samada untuk keluarga atau masyarakat. Seperti kata abang kesayangan saya 'ATEH', saya ini bertuah kerana mahir dengan pelbagai kemahiran.



gambar saya dan menantu sulung di atas jambatan gantung dan kolam ikan yang saya bina





Sekarang saya sedang menyiapkan projek membina kolam dan tempat beristirehat di kawasan sekolah saya iaitu SEKOLAH KEBANGSAAN DAMAK, JERANTUT PAHANG. Gambar-gambar yang sempat saya masuk kan kali ini, telah diambil pada hari semalam oleh anak sulung dan menantu saya. Mereka bersama-sama saya telah pergi ke sekolah untuk melihat hasil kerja ayah mereka ini.


Kolam, jambatan gantung, tapak semaian padi, air pancut, laluan santai dan juga tempat duduk untuk berehat bagi para pelajar, guru-guru dan kakitangan sekolah sudah hampir siap sepenuhnya. Saya membina nya sendiri sedikit demi sedikit dengan segala kudrat yang ada. Walaupun ada kalanya saya tidak sihat kerana masalah kesihatan, saya tetap cuba untuk menyiapkan nya supaya dapat digunakan oleh warga sekolah saya.


gambar saya dan anak perempuan sulung saya yang mengandung 6 bulan


beberapa anak padi di tepi kolam ikan dan padi yang sudah mula berbuah